Müügiautomaatidega ollakse tuttavad eelkõige karastusjookide või maiustuste kaudu, ent tööstuslikud automaadid koguvad maailmas aina enam populaarsust, aidates ettevõtetel vähendada kulusid töö- ja isikukaitsevahenditele kuni 50 protsenti.
- SavePro puhul tuleb töötajal esmalt end tuvastada küljel oleval ekraanil, mispeale jagab masin unikaalse tunnuse abil vajaliku ühiku ja koguse.
Ettevõtte juhid ning töötajad saavad elektroonilise laohoidja abil parema pildi sellest, mida tegelikult kasutatakse.
Praegu kasutatakse elektroonilisi laohoidjaid usinalt USAs, kus pärast majanduslangust suurenes nende järele nõudlus märgatavalt, eriti autotööstuses. Taolised masinad, näiteks Ungari tootja IVM uuenduslikud SavePro või SaveRent, toovad vahendid laoruumist kiiremini töötajani, hoides samal ajal silma peal ka kuludel. Ettevõtte juhid ning töötajad saavad parema pildi sellest, mida tegelikult kasutatakse. Oodatav kokkuhoid töövahenditelt on IVMi masinate puhul keskmiselt 25 kuni 50 protsenti.
Laohoidja vastavalt kliendi soovile
Isikukaitsevahenditele spetsialiseerunud ettevõte Procurator loodab IVMi masinate abil teha revolutsiooni ka Eestis. "Võtame näiteks töökindad. Ettevõtte jaoks on see kulu, mille kasutamist on väga raske piirata. SavePro abil muutub see oluliselt lihtsamaks," räägib Procuratori tegevjuht Andrus Mõttus, kelle sõnul on eelkõige vaja teada, millelt soovib ettevõte kokku hoida, kuna masin kohendatakse vastavalt kliendile.
Masinasse saab korraga ladustada 1000 keskmist ning ligi 1800 väiksemat ühikut. Esmalt tuleb töötajal end masinal oleval ekraanil tuvastada (magnetkaart, PIN-kood) - unikaalse tunnuse alusel jagab masin vajaliku ühiku ja koguse. Iga toote juures on masinas number ning pärast tuvastamist suunatakse see kasti, mille lukustusmehhanism avaneb alles siis, kui toode on sinna kukkunud.
Näiteks kui saja töötajaga ettevõttes on kümnele töötajale määratud kaks paari kindaid päevas, annabki masin töötaja kohta just nii palju. Seadistamisega saab lisapaari võtmist piirata, ent võimalik on piirduda ka hoiatusega, et limiiti ületatakse. Vajadusel saadetakse teade SMSi/meili teel juhile või laohoidjale, et üks või teine töötaja kasutab liiga palju antud toodet.
Andmed päeva, isikute ja toodete kaupa liiguvad kas kohalikku või pilveserverisse, mida haldab kindel tarkvara. Ühtlasi on võimalik integreerida masin ka äritarkvaraga ERP.
Kontroll ka väiksemate asjade üle
SaveProd saab vajadusel laiendada näiteks SaveBoxiga - kappide püstak, mis avaneb alles pärast seda, kui töötaja on end peamasinas tuvastanud. Lisakapid sobivad suuremate asjade, näiteks kiivrid või lihvimasinad, kuid ka õrnemate asjade ja vedelike hoiustamiseks.
"Kui räägime kergesti purunevatest asjadest või sadades/tuhandetes mõõdetavatest kaupadest, võib kapid varustada vajadusel igas lahtris kaaluga, mis on 1-5grammise täpsusega," kirjeldab Mõttus. Kuna kapis ühikute kasutamisele piirangut panna ei saa, ongi kaal abiks. Kilo kruvide puhul saab näiteks kaaluliselt teada, palju neid võetakse. Või keevituselektroodid: töötajale on päevas nähtud ette kümme, kuid ta võtab 12 - masin tunneb kaalu järgi ära, palju elektroode võeti ning saadab hoiatuse, et töötaja kasutab liiga palju. "Ideaalne võimalus kontrollida mingite asjade kulu," lisab Mõttus.
Lahtrite suurus varieerub, seega võib seda kasutada kas või kontoritarvete jaoks, kui vaja kontrollida paberikulu. Kaalu järgi näeb ära, milline osakond või töötaja enim paberit kasutab.
Rendimasin tagab tööohutuse
Ettevõtetes, kus on palju ühiskasutuses olevat, näiteks autod, projektorid, tööriistad jms, võimaldab kolmas masin - SaveRent - rentida neid inimfaktorita. Firmaautode kasutamine muutub lihtsamaks, sest kappi on võimalik panna autovõtmed koos dokumentidega. Kasutaja tuleb aparaadi juurde, tuvastab end, valib toote (näiteks "auto 1"), kirjutab, kaua ta autot kasutab, ning saab võtmed.
Tagastamisel saab ekraanilt valida, kas auto tagastati tühja paagiga või vajab see hooldust. See kehtib ka näiteks rikkis seadmete puhul. Masin saadab koheselt vastutavale isikule teate, et "X toode Y kapis on katki". Senikaua kapp lukustub ning seda toodet välja rentida ei saa.
Mõttus toob näite enda praktikast: Procurator müüb kukkumiskaitseid, mille eluiga ligikaudu viis aastat. "Need on kallid ja neid peab igal aastal kontrollima. Kui seda ei tehta, ei tohi kaitseid kasutada. Masinas on võimalik panna aastane intervall ehk kui aasta täitub, tuleb teade, et kaitse vaja kontrolli viia. Viie aasta täitumisel aga läheb kapp lukku ning seda toodet enam kasutada ei saa. Ohutuse seisukohalt on see väga vajalik," sõnab ta, sest vastasel juhul võib juhtuda tööõnnetus või järgneda trahv.
SavePro eelised:
kulude vähenemine kuni 50 protsenti
kontroll tarbimise üle
ülevaade tegelikest vajadustest
SaveRenti eelised:
vahendite kasutamise jälgimine
kasutamise vajadus
etteplaneerimine
Kõik vajalik ühest kohast
Nii SavePro kui ka SaveRenti klienditugi on üle Euroopa, ent Baltikumi ainus partner on Procurator. "Kui midagi peaks masinatega juhtuma, saame operatiivselt reageerida või kas või üle interneti seadistada," ütleb Mõttus. Klient saab seega kõik vajaliku ühest kohast. Ütleme, et masin vajab täitmist, saabub Procuratori vastav teade ning lähima 12-24 tunni jooksul see ka täidetakse töövahenditega. Protsess on sedavõrd jälgitav, et kliendi vajadused täidetakse kiiresti ning osal juhtudel vajadusi ka ennetatakse. Muidugi saab masinat ühendada ettevõtte enda laoga. Sellisel juhul saab teate tühjenemisest vastutav laotöötaja.
Elektroonilist laohoidjat saab nii rentida kui ka välja osta, ent kasutajatugi tuleb siiski edasimüüjalt. Huvi tekkimise korral koostab edasimüüja esmalt toodete nimekirja ning teeb masina konfiguratsiooni nii füüsiliselt kui ka digitaalselt. Eeltööle pöörataksegi seetõttu suurt rõhku, sest enne lepingu sõlmimist eelneb prooviperiood: 4 nädalat kuni 3 kuud, et klient saaks töötajatelt tagasisidet ning jälgida masinate sobivust tööprotsessis. Millist masinat ettevõttel vaja on, aitab Procurator ise välja selgitada. "Klienti tuleb mõista ehk milliseid tooteid kasutab ning millelt tuleks kokku hoida," lisab Mõttus.
Vaata videot!Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.